Is je contentkalender voor 2018 al klaar?

0

De eerste maand van het nieuwe jaar zit er al weer (bijna) op. De nieuwjaarsrecepties en bijpraatsessies zijn achter de rug, hoog tijd voor het invullen van de contentkalender! Want een goed begin is het halve werk en als je in het begin van het jaar een kalender maakt, profiteer je daar het hele jaar van.

Waar moet je op letten bij het opstellen van een contentkalender? Je kunt in ieder geval alvast beginnen met het inplannen van activiteiten zoals beursdeelnames, productlanceringen en relatiedagen. Deze zijn vaak al lang van tevoren bekend zodat je tijdig kunt beginnen met de content voor de promotie. Door nu al de content in te plannen voorkom je dat je in de waan van de dag dingen vergeet die op het laatste moment nog moeten gebeuren.

Houd ook alvast rekening met feestdagen die van belang zijn of waar je op een leuke manier op in kan haken. Met een leuke, creatieve inhaker verras je je doelgroep wat positief afstraalt op je merk. Een uitgelezen kans om te laten zien dat je naast een serieuze gesprekspartner ook (smaakvolle) humor hebt. In de template onderaan dit artikel kun je een contentkalender downloaden waar de feestdagen van 2018 al in staan.

Loop ook je (papieren) archief eens door. Door de jaren heen zijn er misschien wel heel mooie verhalen gemaakt van gebruikers die nog steeds waardevol zijn om te delen. De content uit relatiemagazines en productfolders kun je relatief makkelijk doorplaatsen op je website of nieuwsbrief of als basis gebruiken voor nieuwe content. Is het verhaal erg gedateerd? Dan kun je er misschien wel een follow-up van maken; 'Hoe is het nu met...?'

Het werken met een contentkalender zorgt voor rust en structuur. Je houdt overzicht en kunt waar nodig makkelijker schakelen op actualiteit omdat de basis al staat.

Hangt je contentkalender al aan de muur?

Categorieën /website, Algemeen

Tags contentplan, contentmarketing

Reacties Nog géén reacties


Plaats een reactie

Nog geen reacties