Geef je content een opfrisbeurt: slim recyclen

0

Hergebruik van content

Recyclen is hartstikke hip dus waarom zou je je content niet recyclen? Vaak zie je dat bepaalde thema’s of onderwerpen steeds opnieuw terugkomen. Een mooi voorbeeld is seizoensgebonden content; hittestress is nu bijvoorbeeld bij veel boeren letterlijk een ‘hot’ onderwerp. Geef je content een opfrisbeurt en creëer zo opnieuw bereik met dezelfde content.

Hetzelfde artikel nogmaals publiceren is geen goed idee: dan maak je 'duplicate content' en daarvoor geeft Google 'strafpunten'. Met alleen het aanpassen van je publicatiedatum ben je er ook niet; Google ziet dan geen verschil en zal er niks mee doen. Het is beter om je oude content inhoudelijk een opfrisbeurt te geven om zo relatief snel en makkelijk nieuwe content te creëren. Je hebt dan twee keer informatie waar je op gevonden kunt worden.

Controleer in ieder geval of de feiten nog kloppen en pas deze aan naar de actualiteit. Een nieuwe kop en intro zijn vervolgens zo gemaakt. Ervaringen (van gebruikers) die je in de tussenliggende tijd hebt gedaan kun je verwerken om je content verder uit te diepen. Nieuwe cijfers of andere data die je hebt verzameld kun je toevoegen.

Zoekgedrag verandert continue en daarmee ook de keywords waarmee je je doelgroep bereikt. Een mooi moment dus om je lijst met keywords weer even op te schonen en aan te vullen. Voorzie daarnaast je artikel van een nieuwe foto en je hebt verse content.

Je kunt er ook voor kiezen om dezelfde content in een andere vorm te gieten: maak van je artikel een infographic, van je vlog een blog of van je webinar een artikel. Allemaal manieren om je content op een slimme manier te hergebruiken.

Inspiratie of advies nodig om je content slim te recyclen? Zet je vraag op de mail, Ik denk graag met je mee!

Meer tips voor het recyclen van content? Deel ze hieronder in een reactie!

Categorieën Algemeen

Tags contentmarketing

Reacties Nog géén reacties


Plaats een reactie

Nog geen reacties

Meer RSS