Succesvol Agrio Relatie-event 2017

0

Donderdag 12 oktober vond het eerste Agrio Relatie-event plaats. Ruim 80 relaties verzamelden zich rond het middaguur in Hotel-Villa Ruimzicht in Doetinchem. Het werd een zeer geslaagde middag, doordrenkt van de nieuwste trends op het gebied van marketing en communicatie.

360-graden video
De dag zelf werd door Agrio gefilmd met een 360-graden camera. Het resultaat kunt u hieronder bekijken.

Sfeer en beleving
Na de aftrap door de dagvoorzitters en een heerlijk boergondisch lunchbuffet werd over en weer kennis gemaakt met vakcollega's uit de agribusiness. Op praktische wijze werden we door (gast-)sprekers enkele uren meegenomen in de wereld van data-driven marketing, Virtual reality, contentmarketing en videomarketing. Er kon volop worden beleefd, geproefd en ervaren.

Data-driven marketing
Ceesjan de Vos van Vakmedianet beet het spits af met zijn case over data-driven marketing. Anno 2017 is het zaak relevant te blijven door gebruik te maken van de mogelijkheden die de techniek ons biedt.​ Hoe goed is je content online, hoe goed ben je vindbaar en hoe goed is je timing? Met behulp van data kun je de customer journey van een klant volgen, kan de juiste content gemaakt én op het juiste moment worden aangeboden.

Videomarketing
Onze ‘eigen’ Bram Teeuwsen, één van de videospecialisten van Agrio, nam de bezoekers mee in de wereld van videomarketing. Video zorgt voor optimale beleving, mits goed ingezet. Video is het snelst groeiende format binnen display advertising en verhoogt de CTR met 200-300%. Maar liefst 46% van de kijkers gaat na het bekijken van een video over tot actie. Bram vertelde alles over de diverse technieken, mogelijkheden en de productie en publicatie.

Contentmarketing
ABAB zorgt via contentmarketing voor toegevoegde waarde en een proactief advise. Ineke Couwenberg deed uit de doeken hoe contentmarketing hen helpt om de naamsbekendheid en de betrokkenheid van de ondernemer te vergroten, leads te genereren en on top of mind te blijven. Ook gaf ze ons inzicht in valkuilen als interne sturing en het feit dat niet iedereen kan schrijven.

Virtual reality
Virtual reality was het toverwoord in het verhaal van Sander Martinec van Smart2VR. In korte tijd toonde hij de eindeloze mogelijkheden op het gebied van Virtual reality. Virtuele presentaties zorgen voor een optimale en vooral zeer realistische beleving. Een prachtige manier om content te delen met potentiële en/of huidige klanten.

Smaakt naar meer…
De keukenbrigade van Hotel-Villa Ruimzicht verraste onze smaakpapillen met tongstrelende zoete, zure, bittere en andere smaken. Samenvattend kunnen we terugkijken op een bijzonder mooie, leerzame dag met veel know-how. Na afloop begaven we ons naar de bar en werd de Achterhoekse Nathals getest. Het was nog lang onrustig in Doetinchem…

Categorieën Events, Algemeen

Tags events, data-driven marketing, virtual reality, contentmarketing, videomarketing

Reacties Nog géén reacties


Plaats een reactie

Nog geen reacties