Het hoe en waarom van een product zijn vragen die door contentmarketing beantwoord worden, terwijl traditionele marketing (gericht op verkoop) vaak alleen een antwoord geeft op ‘wat’. Door te vertellen waar je als onderneming voor staat en hoe je producten ontwikkelt, laat je zien waar je je van onderscheid ten opzichte van de concurrent.

De term contentmarketing is veelzeggend; inhoud vormt de basis in deze vorm van marketing. Welke vorm de content heeft wisselt per onderwerp en medium. Het ene onderwerp leent zich goed voor een video of infographic terwijl het andere beter tot zijn recht komt in een artikel of blog.

  • Onderzoeks- of testresultaten
  • Gebruikerservaring en reviews
  • Trendverhalen en marktontwikkelingen
  • Tips vanuit de praktijk

Goede bronnen binnen je organisatie zijn werknemers die veel in het veld bezig zijn, bij klanten over de vloer komen of die zich bezighouden met de (door)ontwikkeling van een product. Zij staan in nauw contact met de doelgroep en weten wat er speelt. Door het onderwerp contentmarketing ook buiten de communicatieafdeling te bespreken maak je gebruik van de eigen kennis binnen de onderneming die vaak uniek en waardevol is. De meeste mensen vinden het leuk om over hun vak te praten, dus maak daar slim gebruik van. Bovendien creëer je zo bekendheid en betrokkenheid voor contentmarketing.

Om zoveel mogelijk je (potentiële) doelgroep te bereiken kun je de content op verschillende manieren onder de aandacht brengen, bijvoorbeeld via  je website, nieuwsbrief of social mediakanalen. Wil je naast je eigen mogelijkheden de content delen op andere media zodat je ook publiek bereikt buiten je eigen netwerk? Dan biedt bijvoorbeeld het kennispartnerschap van Agrio daar mogelijkheden voor.

Meer weten over contentmarketing in de agrarische sector? Neem dan contact op met één van onze content marketeers, Imke of Robert. 

Uw contactpersonen 2

Imke Hammerman

Content marketeer

  • +31 (0) 314 - 68 44 48
  • +31 (0) 6 - 514 015 18

Robert ten Kate

Marketeer

  • +31 (0) 314 - 68 44 48
  • +31 (0) 6 - 237 094 18

Postadres:
Postbus 168
7040 AD ´s-Heerenberg

Bezoekadres:
Handelsweg 2
7041 GX ´s-Heerenberg

  • +31 (0) 314 - 68 44 48
  • +31 (0) 314 - 68 20 08
  • +31 (0) 314 - 68 22 79
  • +31 (0) 314 - 35 99 78
  • +31 (0) 314 - 68 22 93
  • +31 (0) 314 - 68 20 08
  • +31 (0) 314 - 62 64 35
  • +31 (0) 314 - 68 20 08
  • +31 (0) 314 - 68 44 48
  • +31 (0) 314 - 68 20 08
  • +31 (0) 314 - 62 64 31 (print)
  • +31 (0) 314 - 62 64 32 (online)
  • +31 (0) 314 - 35 99 78
  • (print)
  • (online)
  • +31 (0) 314 - 62 64 37
  • +31 (0) 314 - 68 20 08

Postadres:
Postbus 106
7040 AC ´s-Heerenberg

  • +31 (0) 314 - 62 64 38
  • +31 (0) 314 - 35 99 78
  • Volg A12 Arnhem richting Oberhausen (D)
  • Grensovergang
  • Neem afslag 's-Heerenberg / Emmerich
  • Ga rechts richting 's-Heerenberg
  • Grensovergang
  • Ga linksaf op de rotonde (2e afslag)
  • Neem tweede weg rechts (Goorsestraat)
  • Neem eerste weg rechts (Handelsweg)
  • Het eerste pand aan de rechterzijde is Agrio
  • A18 Afslag Doetinchem Centrum / Zeddam
  • Richting Zeddam
  • Door Zeddam richting ´s-Heerenberg
  • In ´s-Heerenberg 2x rotonde rechtdoor (half rond)
  • Neem eerste weg links (Goorsestraat)
  • Neem eerste weg rechts (Handelsweg)
  • Het eerste pand aan de rechterzijde is Agrio