achtergrond afbeelding

Dit is Het Goed Boeren Plan

Dit is Het Goed Boeren Plan

Hebben jij en je bedrijf toekomstplannen? Een stip aan de horizon om naartoe te werken? Super! En heb je ook al een plan van aanpak hoe je daar aan gaat werken? Weet jij precies al hoe die stip aan de horizon zich doorvertaald naar jouw marketing en sales? Weet jij precies welke marketingactiviteiten per dag moet uitvoeren? Welke contact je moet maken? En waar jij jouw ideale klant gaat benaderen?

Nee? Mogen we dan 3 minuten tijd van je om je bij te praten over een oplossing?

Het Goed Boeren Plan

Het Goed Boeren Plan is een gestructureerd marketing- en salesplan. Het biedt duidelijkheid en geeft inzicht in je totale marketing en sales. Zo weet jij precies welke content je gaat maken, waar je het gaat aanbieden en op welk moment je het gaat aanbieden.

Dit plan wordt op maat gemaakt, passend voor jouw situatie. Op basis van jouw wensen en behoeften. In Het Goed Boeren Plan leggen we de aanpak uit op basis van jouw doelstellingen zodat ook jij weet dat je aan de slag kunt met een goed onderbouwde strategie.

Workshop voor Het Goed Boeren Plan

Het Goed Boeren Plan is geen one size fits all. Elke vraag is uniek en het betreft dus maatwerk. Het plan bestaat dan ook uit meerdere onderdelen, die hebben opgeknipt in meerdere workshops. In elke workshop staat één onderdeel centraal en zo werken we per onderdeel toe naar een kant en klaar Goed Boeren Plan.

Alt

Workshop 1 - Missie

1 Doelstelling
Wat is de doelstelling? Wat je ook gaat doen, een helder en duidelijk geformuleerde doelstelling vormt altijd je vertrekpunt. Het geeft focus bij je marketing-inzet en dient als graadmeter om bij keuzes een goede afweging te maken.

2 Product-markt combinatie
Voor het behalen en bereiken van je doelstelling is het belangrijk duidelijk te hebben met welk product je dat gaat doen en in welke markt. Zo weet jij precies met welk product je aan de slag gaat om de juiste markt te veroveren.

Workshop 2 - De klant

3 Ideale klant
Wie is jouw ideale klant? Aan de hand van de ideale klant brengen we in kaart wie je doelgroep is. Een concreet voorbeeld helpt je om echt in de schoenen van de klant te gaan staan en stelt je in staat om goed na te denken over hoe je hem daadwerkelijk kunt bereiken.

4 Voor en na-situatie
Hoe voelt je klant zich voor dat hij jouw product heeft gekocht? En waarom is hij na aankoop en gebruik ervan zo tevreden? Als wij weten hoe dit aankoopproces - vaak gepaard met emoties - verloopt, weten wij ook met welke content jij hem in dit proces kunt helpen. Daarom duiken we in de Voor en na-situatie dieper in op dit proces.

Alt
Alt

Workshop 3 - De klantreis

5 De klantreis
De klantreis is een blauwdruk van hoe een potentiële klant jóuw klant wordt. Het laat zien welke stappen hij zet voordat hij met jou in zee gaat, zodat jij precies weet hoe jij hem bij iedere stap verder kunt helpen.

6 Magneetjes
Magneetjes zijn de spaarzegels van de marketing. We kijken naar waardevolle content die we gratis weggeven om nieuwe klanten aan te trekken of bestaande klanten nóg enthousiaster te maken.

7 Content en middelen
Welke content zorgt ervoor dat we jouw ideale klant bewust kunnen maken van zijn probleem? En welke content helpt hem daarna bij het onderzoeken? En beslissen, kopen en vervolgens bij het gebruiken van jouw oplossing? Dit gaan we samen met jou in kaart brengen zodat we jouw ideale klant door elke fase van de klantreis heen krijgen.

Hier wil ik meer van weten!