Een mooi staaltje samenwerking

Van 0 naar 100% datagedreven de boer op!

16 mei 2022 Bedrijfsnieuws

Samen met Ternair Marketing Automation is Agrio genomineerd voor de DIA, Dutch Interactive Awards 2022 in de categorie Data. Arjan Goorman heeft in april een case over gepersonaliseerde marketing campagnes voor digitale abonnementen gepresenteerd. De uiteindelijke keuze van de jury en de publieke bekendmaking volgt 2 juni in de Beurs van Berlage. Bekijk hier deze inspirerende case.

Samen bouwen aan een 1-1 data-gedreven communicatie

Sinds 2017 werkt Agrio met de Ternair Marketing Cloud. Deze oplossing stelt Agrio in staat om boeren te voorzien van hoogwaardige en gepersonaliseerde vakinformatie. Hiermee wordt de 1-1 communicatie verder geoptimaliseerd. Het gaat erom dat de boer precies de informatie krijgt die hij zoekt of de kennispartner precies de boeren bereikt die overwegen een bepaalde aankoop te doen. Het is een sterk staaltje van data-gedreven marketing.

Optimale verbinding

Agrio maakt al enkele jaren fanatiek gebruik van de Ternair software en bouwt aan een uitgebreide marketingdatabase waarin meerdere databronnen zijn samengevoegd. Deze is toegankelijk voor diverse marketingdoeleinden, voor zowel interne campagnes als campagnes die voortkomen uit partnerships. Marktbewerking binnen de agrarische sector vraagt om specifieke kennis. Agrio's Agrarische Database brengt de volledige Nederlandse agrarische markt in kaart en beschikt over een veelheid aan bedrijfskenmerken. Deze kenmerken geven samen met gedragsdata een integraal klantbeeld. Zo weten we waar boeren in verschillende vakgebieden in geïnteresseerd zijn. Hierdoor kunnen we lezers gericht selecteren en van hoogwaardige vakinformatie voorzien, maar ook partners met geïnteresseerde boeren verbinden. Naast bovenstaande voordelen van een data-gedreven marketing kan Agrio een betere service leveren via haar online en offline kanalen en blijvend toegevoegde waarde bieden aan lezers en adverteerders. Door de beschikbare data en onderscheidende content ontstaan er mooie, nieuwe verbindingen waar ook adverteerders van kunnen profiteren.

Lees ook

Hoe Agrio haar doelgroep van hoogwaardige en gepersonaliseerde content voorziet

Lees meer over Bedrijfsnieuws