Vliegende start van je webinar

Zeven veelgestelde vragen mét antwoorden over webinars

22 november 2021 Webinars

1 Wat is een webinar?

De term webinar is een samenvoeging van de woorden web en seminar. Het is een online uitzending in video, waarbij kijkers voornamelijk deelnemen om informatie in te winnen en echt iets te leren. Denk bijvoorbeeld aan robotmelken, weidegang of stikstof. De kracht van een webinar zit hem dan ook in de kennisoverdracht.

2 Waarom een webinar houden?

In deze tijd van veranderende maatregelen kan het een uitdaging zijn om een fysiek evenement te organiseren. Een webinar is een goed alternatief op anderhalve meter afstand toch een boeiende bijeenkomst te houden. Daarnaast is de kracht van een webinar dat mensen zich eerst graag verdiepen in hun probleem én mogelijke oplossingen vóórdat ze tot aankoop overgaan. Een webinar helpt je om in die onderzoeksfase op te duiken en je expertise te tonen. Hiermee creëer je vertrouwen, waardoor jouw potentiële klant eerder geneigd is om tot aankoop over te gaan bij jou - nu, of in een later stadium wanneer hij er klaar voor is.

Waarom als alternatief voor fysiek evenement?

  • Meer mogelijkheden om rekening te houden met wisselende coorona-maatregelen;

  • Lagere productiekosten en minder productietijd;

  • Groter bereik, want de hele wereld kan deelnemen of terugkijken op eigen voorkeursmoment;

  • Leer je doelgroep nog beter kennen dankzij polls, kijkersvragen en waardevolle kijkersdata;

  • Inzet als lead generatie door middel van aanmeldingen via de mail.

Andere vaakgenoemde voordelen:

  • Het live-effect zorgt voor veel betrokkenheid;

  • Duidelijkheid over verwachte tijdsinvestering: leer alles over een bepaald onderwerp in 30 minuten.

  • Het tonen van expertise en creëren van vertrouwen, en zo effectief bouwen aan de klantrelatie;

  • Interactie met kijkers dankzij live chat, quizzen, call to actions, etcetera.

3 Hoe ziet een webinar eruit?

Van eenvoudig met een presentatie van 20 min. door één spreker tot uitgebreid met een gesprek van 60 min. met een presentator en vier sprekers, met presentaties, extra video’s, polls en kijkersvragen. En alles daar tussenin. Afhankelijk van de doelstelling, wensen, budget en corona-maatregelen.

4 Vanaf waar vindt het webinar plaats?

De webinars kunnen plaatsvinden bij jou, of in bij ons in Studio Agrio met professionele livestream-apparatuur en stabiele webinar software. Wil je de studio naar eigen smaak inrichten of heb je andere wensen? We vertellen je graag alles over de mogelijkheden.

5 Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Wij maken een aanmeldpagina voor je webinar en informeren je doelgroep via door jou aangeleverde mailadressen. Of promoot jouw webinar via onze kanalen waarmee wij een groot bereik hebben bij de Nederlandse boeren. Dat kan landelijk, regionaal, lokaal, per sector en soms nog zelfs specifieker!

6 Rapportage

Als je wilt kunnen wij een rapportage voor je samenstellen met interessante kijkersdata zoals aantal aanmeldingen, live kijkers, gemiddelde kijktijd, uitkijkpercentage, live- en terugkijkers, interactie, en meer.

7 Wat kost een webinar?

Zoals aangegeven kan een webinar vele vormen aannemen. Het aantal gasten, de locatie, of extra visuele ondersteuning: een webinar betreft altijd maatwerk. Om je een beeld te geven staan hieronder een drietal vanaf-prijzen. Indien je specifieke wensen hebt, maken we graag een voorstel op maat.

Prijsoverzicht
Agrio TV

Download gratis onze Starterskit

En? Ben jij er klaar voor om te ontdekken wat een webinar voor jou kan betekenen? Dan hebben we speciaal voor jou alvast de Starterskit webinar voor je klaar staan. In deze starterskit helpen we je met de voorbereiding om ervoor te zorgen dat jouw kijker de beste ervaring krijgt.

Schrik niet! Wellicht kunnen de mogelijkheden wat overweldigend lijken. We laten je graag zien wat er allemaal mogelijk is, zodat jij je webinar helemaal naar wens kunt inrichten. In de meest eenvoudige vorm hebben wij voldoende aan een webinar-naam en uitzenddatum. Maar wellicht wil je het webinar personaliseren door middel van je huisstijl, gebruik maken interactie-mogelijkheden om echt het gesprek aan te gaan met je kijker, of je webinar inzetten als onderdeel van je klantreis.

Dit document is dus vooral bedoeld om te laten zien wat er mogelijk is. In hoeverre jij er gebruik van wilt maken, mag je uiteraard zelf weten. Jij betaalt, dus jij bepaalt.

Bekijk gratis de Starterskit via onderstaande knop:

Webinar starterskit

Lees meer over Webinars