De Agrarische Klantreis

Jouw basis van een gestructureerd marketing en salesplan

De basis van marketing in de agrarische sector is in de huid kruipen van de boer en doorgronden wat zijn of haar behoefte is. Daarvoor moet je achterhalen waardoor deze behoefte is ontstaan en ervoor zorgen dat je op dat moment niets verkoopt maar de klant helpt. Meer richten op de grote ‘vergeten massa’ en in plaats van verkopen je gaan bezighouden met de vraag: Hoe kan ik ‘de boer’ zo goed mogelijk helpen?

Om je te helpen de boer beter te begrijpen, hebben we samen met onze partner Kranz Collins, het klantreismodel voor de agrarische sector gemaakt. Het laat zien hoe ‘de boer’ zich voorbereidt op een aankoop. Dit model is daarom ook geen funnel, maar een reis. Op elk moment kunnen nieuwe potentiële klanten aan hun reis beginnen. De afgelopen maanden werd nog duidelijker dat de klantreis de basis is voor de totale marketingstrategie. Voor marketeers is het een doorlopend proces waarin je met de juiste feedback en (data-)inzichten kunt sturen om de reis steeds verder te optimaliseren.

We helpen je met onderstaande artikelen graag op weg om zelf aan de slag te gaan met de klantreis van jouw doelgroep.