Hebben jij en jouw bedrijf toekomstplannen? Een stip aan de horizon om naartoe te werken? Super! En heb je ook al een concreet plan hoe je daar gaat komen? Weet jij precies hoe dit langetermijndoel zich doorvertaald naar jouw marketing en sales? Weet jij welke marketingactiviteiten je per dag moet uitvoeren? Welke contact je moet maken? En waar jij jouw ideale klant gaat benaderen?
Niet helemaal zeker? Geef ons 3 minuten, dan praten we je bij over een oplossing!
Het Goed Boeren Plan is een gestructureerd marketing- en salesplan, volledig afgestemd op jouw doelstellingen. Of het nu gaat om strategische keuzes, bedrijfsontwikkeling, productlanceringen of gerichte campagnes, met dit plan optimaliseer je je strategie. Samen brengen we helder in kaart waar je met je bedrijf of product naartoe wilt en hoe je optimaal aansluit bij je doelgroep.
We maken de Agrarische Klantreis compleet door elke fase van de reis in te vullen en een gedetailleerde persona van je ideale boer te creëren. Het resultaat? Creatieve concepten voor elke fase van de klantreis, inclusief concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt.
Het Goed Boeren Plan is geen one size fits all. Elke vraag is uniek en vraagt om maatwerk. Het plan bestaat dan ook uit meerdere onderdelen, die we hebben opgeknipt in verschillende workshops. In elke workshop staat één onderdeel centraal en zo werken we per onderdeel toe naar een kant-en-klaar Goed Boeren Plan. En zodra het plan op tafel ligt, blijven we betrokken, bewaken we de voortgang en bieden we ondersteuning waar nodig. Zo zorgen we er samen voor dat Het Goed Boeren Plan écht resultaat oplevert in de praktijk.
1 Doelstelling
Wat is de doelstelling? Wat je ook gaat doen, een helder en duidelijk geformuleerde doelstelling vormt altijd je vertrekpunt. Het geeft focus bij je marketinginzet en dient als graadmeter om bij keuzes een goede afweging te maken.
2 Product marktcombinatie
Voor het behalen en bereiken van je doelstelling is het belangrijk duidelijk te hebben met welk product je dat gaat doen en in welke markt. Zo weet jij precies met welk product je aan de slag gaat om de juiste markt te veroveren.
3 Ideale klant
Wie is jouw ideale klant? Aan de hand van de ideale klant brengen we in kaart wie je doelgroep is. Een concreet voorbeeld helpt je om echt in de schoenen van de klant te gaan staan en stelt je in staat om goed na te denken over hoe je hem daadwerkelijk kunt bereiken.
4 Voor en na situatie
Hoe voelt je klant zich voor dat hij jouw product heeft gekocht? En waarom is hij na aankoop en gebruik ervan zo tevreden? Als wij weten hoe dit aankoopproces (vaak gepaard met emoties) verloopt, weten wij ook met welke content jij hem in dit proces kunt helpen. Daarom duiken we in de voor en na situatie dieper in op dit proces.
5 De klantreis
De klantreis is een blauwdruk van hoe een potentiële klant jóuw klant wordt. Het laat zien welke stappen hij zet voordat hij met jou in zee gaat, zodat jij precies weet hoe jij hem bij iedere stap verder kunt helpen.
6 Magneetjes
Magneetjes zijn de spaarzegels van de marketing. We kijken naar waardevolle content die we gratis weggeven om nieuwe klanten aan te trekken of bestaande klanten nóg enthousiaster te maken.
7 Content en middelen
Welke content zorgt ervoor dat we jouw ideale klant bewust kunnen maken van zijn probleem? En welke content helpt hem daarna bij zijn onderzoek? En bij zijn beslissing, aankoop en vervolgens bij het gebruiken van jouw oplossing? Dit gaan we samen met jou in kaart brengen, zodat we jouw ideale klant door elke fase van de klantreis heen krijgen.