Ruimtevitaal Regisseurs. Met het speciale programma Werken aan toekomstgerichte erven Achterhoek zet de stichting zijn professionals in om boeren en buitenlui te helpen bij specifieke vragen over de (soms grote) uitdagingen waarmee zij te maken krijgen.
Stichting Ruimtevitaal werkt voor en met organisaties, ondernemingen en belanghebbenden die zich richten op de ontwikkeling van een toekomstgericht buitengebied in de Achterhoek. Hieronder vallen gemeenten, regio Achterhoek, bedrijven die actief zijn in het buitengebied, onderwijs instanties en bewoners van de erven in het buitengebied.
Een jonge stichting, met een nieuw programma: dat betekent een behoefte aan naamsbekendheid en zichtbaarheid. Het doel was dan ook met name om boeren en buitenlui te informeren over hun bestaan en duidelijk te maken dat Ruimtevitaal Regisseurs kan helpen met het speciaal voor deze doelgroep ontworpen programma WATEA.
Het programma Werken aan toekomstgerichte erven Achterhoek van Ruimtevitaal Regisseurs is ontwikkeld voor boeren en buitenlui die woonachtig zijn in de buitengebieden van de Achterhoek. Deze doelgroep is nog niet bekend met het programma en wat dit voor hen kan betekenen.
De campagne die wij voor Ruimtevitaal Regisseurs hebben ontwikkeld sluit aan bij de klantvraag. De Agrarische Klantreis van de doelgroep is hierin de rode draad. Want net zoals de aannemer een ontwerp nodig heeft van de architect, heb je als marketeer ook heel gericht een blauwdruk nodig om jouw ideale klant te bereiken. En dat is precies wat we in deze case hebben gedaan. We hebben een blauwdruk van de klantreis uitgewerkt waarin exact staat welke stappen de ideale klant doorloopt in het aankoopproces. Het voordeel van deze blauwdruk is dat je precies weet voor welke stap je content gaat maken en via welke communicatiekanalen je dit gaat delen. We nemen je aan de hand van de case mee door de verschillende fases.
Met een online videoserie wordt de doelgroep bewust gemaakt van het WATEA-programma. In de serie worden veelvoorkomende uitdagingen zoals ‘stoppen met je boerenbedrijf’ behandeld. Iedere video belicht één onderwerp. De online videoserie wordt aangejaagd via advertorials op de website en de nieuwsbrief van Vee&Gewas. Met content over herkenbare onderwerpen vergroten we de kans dat de doelgroep de video’s daadwerkelijk zal kijken. Zo werken we actief aan de naamsbekendheid.
In de eerste video van de serie gaat presentator Koen op bezoek bij Wim en Wilma, twee melkveehouders uit Voorst. Hij spreekt hen over hun vraag om te stoppen met het bedrijf.
Om de doelgroep te ondersteunen in hun onderzoek plaatsen we aan het eind van de video’s een duidelijke call to action. Zo hebben zij toegang tot meer informatie via de website. Ook kunnen zij contact opnemen met de professionals van Ruimtevitaal Regisseurs. Op de website staan naast informatieve artikelen ook een korte video waarin laagdrempelig en snel de belangrijkste onderdelen van het programma worden toegelicht:
In deze video wordt uitgelegd wat het programma WATEA precies inhoudt en wat mensen kunnen verwachten. De video staat op de website van WATEA, zodat geïnteresseerden binnen twee minuten volledig geïnformeerd worden. Ze leren direct de mensen achter het programma kennen.
Boeren en buitenlui die bekend zijn geraakt met het WATEA-programma en hierover informatie hebben ingewonnen, staan voor een beslissing. Maken ze een afspraak voor een vrijblijvend gesprek? En gaan zij samen met een WATEA expert van gedachte wisselen over de toekomst van hun eigen erf? In deze fases van de Agrarische Klantreis wordt het eerste contact tussen hen gelegd.
De video’s ondersteunen ook in deze fases de klantreis. Boeren en buitenlui herkennen zich in het verhaal van de families en worden hierdoor getriggerd hun eigen blikveld te verruimen. De verschillende video’s zijn inmiddels tussen de 300 en 500 keer bekeken op YouTube.
De kracht van deze campagne zit ‘m in de voorbereiding. Door eerst te kijken naar de klantreis van de doelgroep, hebben wij content kunnen maken waarmee wij hen helpen bewust worden en onderzoeken. Op deze manier helpen we de doelgroep door elke fase heen en wordt naadloos aangesloten bij hun belevingswereld. Daarin is een gezonde mix van inhoudelijke en commerciële communicatie.
Weet jij waarnaar jouw doelgroep zoekt? En waar zij de informatie vinden die zij nodig hebben? Ken jij het zoekgedrag van jouw ideale klant? Een snelscan geeft je hier waardevolle inzichten in. Vraag de gratis Snelscan Leesgedrag aan. Of boek een vrijblijvende Sessie Ken De Boer en duik dieper in de Agrarische Klantreis van jouw doelgroep. Ontdek hoe jij hen nóg beter van dienst kan zijn.