achtergrond afbeelding

Marktonderzoek

Data-gedreven inzichten

Varen op ervaring? Blijven doen wat je altijd deed? Blind vertrouwen op onderbuikgevoel? Die tijd ligt achter ons. De ontwikkelingen in de agrarische sector volgen elkaar razendsnel op. Of je nu boer bent, leverancier, of kennisbron voor de sector - om ook in de toekomst succesvol te blijven in wat we met passie doen, hebben we nu de juiste inzichten nodig.

Sterke Erven Monitor

De Sterke Erven Monitor

Wij willen weten wat boeren bezighoudt en waar de sector naartoe gaat, en onderzoek geeft ons deze inzichten. Met de Sterke Erven Monitor zetten we jaarlijks de peilstok in de agrarische sector. We vragen boeren naar de kansen, bedreigingen en toekomstperspectieven die zij zien. Dit onderzoek voeren we breed uit onder alle boeren, maar ook per sector.

De Agrarische MediaMonitor

De Agrarische MediaMonitor

Via welke kanalen ontvangen boeren het liefst hun vakinformatie? En hoe zit dat bij jonge boeren? Gaat de voorkeur uit naar lezen, luisteren, kijken of zelf opzoeken? Welke kanalen vinden boeren het meest betrouwbaar? En worden ze beïnvloed door reclame? Deze vragen en meer staan centraal in de Agrarische MediaMonitor: een tweejaarlijkse peiling die veranderingen in mediagedrag en informatievoorkeuren binnen de sector in kaart brengt. Met de inzichten uit dit onderzoek weten we welke kanalen het meest effectief zijn om specifieke doelgroepen binnen de agrarische sector te bereiken.

Informatiebehoefte en mediagedrag

Dankzij onderzoek kunnen we boeren precies die kennis bieden die zij nodig hebben om hun bedrijf toekomstbestendig te maken. We delen deze kennis via de kanalen die zij het vaakst raadplegen en het meest betrouwbaar vinden. Inzichten in informatiebehoeften en mediagedrag zijn niet alleen waardevol voor ons als onafhankelijke kennisbron voor de agrarische sector, maar ook voor onze partners. Zo helpen wij hen om hun doelgroep effectief te bereiken en hun communicatie hierop af te stemmen.

Hammer Market Intelligence

De Sterke Erven Monitor, de Agrarische MediaMonitor en onze andere onderzoeken worden uitgevoerd door Hammer, een Nederlands bureau dat is gespecialiseerd in market intelligence. Hammer opereert op het snijvlak van marktonderzoek en data science en ondersteunt vanuit Arnhem een breed scala aan nationale en internationale klanten met maatwerk, data-gedreven inzichten. Bekijk de resultaten van onze onderzoeken op Agrio Deelt.

Meer informatie of deelnemen aan een onderzoek?

Wil je deelnemen aan een onderzoek of samen een nieuw onderzoek opzetten? Neem contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden graag met je.

Neem contact op