Binnen de Nederlandse akkerbouw is Akkerwijzer een sterk merk. Via het vakblad, de website akkerwijzer.nl, de nieuwsbrieven, de social media-kanalen én evenementen communiceren wij dagelijks met duizenden akkerbouwers door heel Nederland.
Dankzij het vakblad, de website én de evenementen wordt het merk erg gewaardeerd bij de Nederlandse akkerbouwers. Aan de basis staat onze redactie die op onafhankelijke wijze dagelijks de boeren voorziet van het laatste nieuws en waardevolle kennisartikelen. Voor veel lezers en bezoekers zijn dan ook bekend met onze akkerbouw-redacteuren die regelmatig bij de boeren langsgaan.
Wil je kennis delen? Leads genereren? Bouwen aan jouw merk? Bij de Nederlandse Akkerbouwers? Wat je doelstelling ook is: Akkerwijzer is hét platform om aan je plannen te realiseren.
Voor Akkerwijzer staan onze redacteuren wekelijks op de akkers zelf. Zij praten met de boeren bij hen thuis om te leren wat er bij hen leeft. Zo weet onze redactie waar zij behoefte aan hebben en wordt de redactionele invulling afgestemd op wat voor de akkerbouwers interessant en noodzakelijk is. De cijfers van Akkerwijzer hebben de afgelopen jaren een stabielere groei doorgemaakt:
Actieve gebruikers per maand
Exemplaren van het vakblad per jaar
Openingsrate nieuwsbrief
Kwalitatieve bezoekers per evenement
Kijkers per uitzending Agrio TV Live
Facebook fans
Het vakblad Akkerwijzer is een gevestigde naam binnen de akkerbouw en heeft dan ook een loyale en vaste lezersgroep, en dat zie je terug in het bereik:
De website Akkerwijzer.nl voorziet Akkerbouwers uit heel Nederland (én daarbuiten) dagelijkse van nieuws en kennis. Dat akkerbouwers ons weten te vinden, mag duidelijk zijn:
Een belangrijk middel om de boeren dagelijks te voorzien van nieuwste ontwikkelingen is de nieuwsbrief van Akkerwijzer. Op basis van A/B-testen hebben wij onderzocht hoe wij de boeren het beste kunnen bedienen, met als resultaat:
Naast het vakblad, de website en de nieuwsbrief beschikken wij nog over meer middelen om je te helpen bij het bereiken van jouw doelgroep. Wat dacht je van een special newsletter, waarin jij volledig uit kunt pakken met jouw content in de nieuwsbrief? Of een Agrio TV Live uitzending, waarin wij samen een uur lang de boeren informeren over een specifiek thema? Of heb je liever een videoserie op ons Youtube-kanaal met +85.000 abonnees? Onze marketing en mediaproductie-afdeling kan je vrijwel overal mee helpen.
Welke kennis hebben boeren vandaag nodig om hun bedrijf toekomstbestendig te maken en een sterk erf door te geven aan de volgende generatie? Deze vraag staat voor ons elke dag centraal. Daarom bieden wij boeren, naast onze onafhankelijke journalistieke nieuwsartikelen en verdiepende verhalen, praktische handvatten om toekomstgericht te ondernemen.
Wil jij hieraan bijdragen en jouw expertise inzetten om boeren vooruit te helpen? Sluit je aan als kennispartner van Akkerwijzer.
In onze mediakit staat alle informatie voor jouw campagne in Akkerwijzer. Hierin vind je o.a. de verschijningsdata, de adverteermogelijkheden en de aanleverspecificaties. Ook andere middelen zoals evenementen, videoproducties en de Agrio TV uitzendingen worden in de mediakit toegelicht. Liever direct een persoonlijk advies? Neem dan contact op met onze media-adviseur voor Akkerwijzer.