De Agrarische Klantreis,

de basis van jouw marketing en sales

De basis van een effectieve marketingstrategie in de agrarische sector is het begrijpen van de boer en zijn of haar behoeften. Daarvoor moet je achterhalen waardoor deze behoefte is ontstaan en ervoor zorgen dat je op dat moment niets verkoopt, maar de klant helpt. Stel jezelf de vraag: Hoe kan ik de boer zo goed mogelijk helpen?

Om je te helpen de boer beter te begrijpen, hebben we samen met onze partner Kranz Collins het klantreismodel voor de agrarische sector ontwikkeld. Dit model toont hoe de boer zich voorbereidt op een aankoop. Het is geen funnel, maar een reis, waarbij op elk moment nieuwe potentiële klanten hun reis kunnen beginnen.

De agrarische klantreis is de basis voor de totale marketingstrategie. Voor marketeers is het een doorlopend proces waarin je met de juiste feedback en (data-)inzichten de reis continu kunt optimaliseren. We helpen je met onderstaande artikelen graag op weg om zelf aan de slag te gaan met de klantreis van jouw doelgroep.